Gaziantep Büyükşehir, ALO 153 depremi sırasında ve sonrasında özveriyle çalıştı
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ALO 153 Davet Merkezi, Kahramanmaraş’ta şiddetli sarsıntı sırasında çalışmalarına ara vermeden devam etti.
Binalarının hasar görmesi nedeniyle Trafik Kontrol Merkezi’nde bir hafta ekip olarak çalışan ALO 153, son olarak Büyükşehir Belediyesi Veri Uyum Merkezi’ndeki E-Spor Alanı’na yerleşti.
7 gün 24 saat çalışmalarını sürdüren ALO 153 çalışanları, izinli olanlar da dahil olmak üzere bulundukları lokasyonlarda dizüstü bilgisayarları ile sisteme girerek vatandaşları yönlendirdi.
203.313 davetiye cevaplandı
6 Şubat depreminden bugüne kadar yaşanan ikinci ve diğer tüm artçı şoklarda da ekipler iş başında kalarak 203.313 çağrıya cevap verdi.
Afet yönetimi yazılımı, vatandaşları pozisyona göre yönlendirdi
Büyükşehir Belediyesi tarafından oluşturulan Afet Yönetim Yazılımı’nın anında devreye girmesiyle ALO 153’ü arayan vatandaşlara SMS ile linkler gönderildi.
“Zor da olsa tüm ekip olarak görevimizin başındaydık”
Ekibin deprem anı ve sonrasındaki deneyimleri hakkında bilgi veren Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Dairesi Bilgi Uyum Şube Müdürü Seda Gazyağcı, depremin şoku atlatmasının ardından 30 kişilik bir grubun bir araya toplandığını belirtti. hızlı form ve dedi ki:
Deprem anında evlerinden çıkan, araçlarıyla toplanma alanında mola veren, sadık bir çalışma ortamı oluşana kadar vatandaşlarımızın davetlerine dizüstü bilgisayarları ile cevap veren ve vatandaşları toplanma alanlarına yönlendiren çalışanlarımız oldu. Zor da olsa tüm grup görevimizin başındaydık. O gün izinli olan çalışanlarımız geldi. İkinci depremde görevin başındaydık. Çocuklarımız yanımızdaydı. Deprem anında iki çocuğumun elinden tutup sakince oturttum ve deprem anında da çalışmalarımızı yapmaya devam ettik.
“Bütün arkadaşlarımla özverili bir şekilde devam ettik”
ALO 153 çalışanı Büşra Özyaşar, deprem anında evde olduğunu ve hızla laptopunu alarak vatandaşların taleplerini araçta çözmeye başladığını belirterek, şunları kaydetti:
Arkadaşlar iş yerinde deprem yaşadı. İman yeri bulana kadar araçta laptop ile davetler aldım. Vatandaşlar da ne yapacaklarını bilemedikleri için belediyeden taleplerde bulundu. Çok zor bir süreçti. Tüm arkadaşlarımla özverili bir şekilde devam ettik.
“Vatandaşların yanında olduğumu sesimle ifade etmek istedim”
İkinci depremde vatandaşların aramasına cevap verirken yakalanan Songül Dağgül, yaşadıklarını şu sözlerle dile getirdi:
Vatandaşın yanında olduğumu sesimle ifade etmek istedim. Vatandaşla konuşurken bir deprem yaşadım. Sakin olmasını tavsiye ettim ve dini bir alana taşınmasını istedim. Yanlarında olduğumuzu söyledim. Sesimle insanlara inanç vermeye çalıştım. Biz de çok endişeliydik ama önceliğimiz vatandaş olduğu için yanlarında durduk. Vatandaşlarımız yanlarında olduğumuzu hissetmek istediler ve yaklaşımımızdan memnun olduklarını söylediler. Kaygı yaşamamış gibi çalışmaya devam ettik.